2013. február 18., hétfő

Fehércsokis-vörös áfonyás keksz


Kekszet már nagyon sokfélét csináltam, különféle receptek alapján, különféle töltelékekkel variálva. Egyszer úgy adódott, hogy megakadt a boltban a szemem az akciós vörös áfonyán. Sosem vettem még előtte, gondoltam, itt az ideje kipróbálni – és természetesen a kipróbáláson azt értettem, hogy valamilyen sütiben felhasználom. A keksz tűnt a legjobb ötletnek, a második szikra pedig az volt, hogy milyen jól menne a vörös áfonyához a fehércsoki íze. Egyiket sem bántam meg. Három tepsi fehércsokis-vörös áfonyás keksz sült, de ennek a fele már azt sem érte meg, hogy tálra kerüljön, még a tepsiből eltűnt… :) Finom édes keksz, 100-200 g közti fehércsoki mennyiséget lehet tenni bele, attól függ, ki mennyire édesen szereti.

Hozzávalók:

30 dkg margarin
20 dkg cukor
1 csomag vaníliacukor
1 tojás
35 dkg liszt
fél csomag sütőpor
kb. 100 g vörös áfonya (aszalt)
kb. 200 g fehércsokoládé

Elkészítés:

kávéskanállal gyártom a kis halmokat
  1. A puha margarint habosra keverjük a cukorral, vaníliacukorral és a tojással. Én a margarint teljesen felolvasztottam, majd hagytam kihűlni (de nem megdermedni újra), úgy mixereztem össze a többi hozzávalóval. A kemény margarint is lehet, persze, mixerezni, de akkor nem áll össze a tészta, kell még hozzá egy kis tej. Én inkább a margarint olvasztom fel, viszont így várni kell, amíg meghűl, különben túl lágy lesz a massza, nagyon kilapulnak a kekszek sütés közben (igaz, úgy kevésbé mutatós, de aki ropogósabban szereti, annak pont a kilapulós fajta lehet a nyerő :)).
  2. A lisztet elvegyítjük a sütőporral és egy csipet sóval, majd a krémhez keverjük.
  3. A csokit nagyobb darabokra vágjuk (én 2-3 felé vágtam egy kockát), majd a csokidarabkákat és a vörös áfonyát is jól beledolgozzuk a masszába.
  4. Sütőpapírral kibélelünk egy tepsit, és a masszából kiskanál segítségével halmokat teszünk rá  - picikét dagadnak sütés közben, ezt vegyük figyelembe.
  5. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20 percig sütjük. Amikor pirulni kezd a széle, akkor van kéz. Miután kivettük a sütőből, kb. 10 percig hűlni hagyjuk, ezalatt megkeményedik annyira, hogy szépen ki tudjuk szedegetni.
íme a végeredmény :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése