2013. február 25., hétfő

Puncsos muffin citromos túrókrémmel


Mostanság nagyon rákaptam a muffinsütésre, és különösen a töltött muffinokat kedvelem. Tegnap pedig odáig merészkedtem, hogy elkészült az első, általam kitalált töltött muffin, ami a címben feltüntetett igen hosszú nevet kapta. :) Néhány darabot sikerült megmenteni mára, csak hogy kipróbáljam, milyen az íze egy hűtőben töltött éjszaka után: finom – volt. :) Annyi a különbség, hogy lehűtve jobban érvényesül a túró íze, mint a friss, meleg muffinokban. Nyáron talán érdemes is lehűteni, mert úgy üdítőbb az íze, viszont úgy kevésbé lehet élvezni a megolvadt csoki krémes ízét, mert a csoki visszakeményedik. Persze, nem garantált, hogy lesz mit hűteni egyáltalán, mire oda jutnánk… :)

Hozzávalók (kb. 28 darabhoz):

Túrókrémhez:

250 g túró
2 csomag vaníliacukor
3 evőkanál citromaroma
4 púpos kiskanál porcukor

Muffintésztához:

20 dkg liszt
1 csomag puncspudingpor
fél csomag sütőpor
fél kiskanál szódabikarbóna
1 tojás
15 dkg cukor
1 dl olaj
3 dl natúr joghurt
kb. 100 g fehércsoki

Elkészítés:


erre kerül majd még egy réteg massza, ami befedi
  1. Túrókrém elkészítése: a túrót összetörjük, jól elkeverjük benne a cukrokat és a citromaromát.
  2. Egy másik tálban felverjük a tojást, majd hozzáadjuk a cukrot, olajat és a joghurtot is.
  3. Szintén külön tálban összekeverjük a lisztet, pudingport, sütőport, szódabikarbónát.
  4. A tojásos-joghurtos masszához hozzáadjuk a lisztes keveréket, kanállal jól összekavarjuk. Enyhén rózsaszínes masszát fogunk kapni.
  5. A muffinformák alját vékonyan befedjük a rózsaszínes masszával, erre jön egy-egy kiskanál túró, amit szintén a masszával fedünk be. Kb. háromnegyedig töltsük csak a formákat, mert sütés közben dagad.
  6. Végül mindegyik muffin tetejébe fél kocka fehércsokit szúrunk. Ez a lépés akár el is hagyható, de én nagyon szeretem a csokit, kevés sütemény van, amibe nem kerül belőle. Ha eléggé belenyomjuk a muffin közepébe, akkor lágy krémmé olvad a csoki a sütés végére – nálunk itthon bejött. :)
  7. Előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütjük.
csoki a tetejébe szúrva, mehet a sütőbe... :)
Annyi megjegyzés még a muffinformákhoz, hogy én már jó ideje szilikonos formában sütöm. Eleinte azért idegenkedtem tőle, mert biztos beleragad, és nehéz utána mosogatni őket, de amióta egyszer kipróbáltam, azóta nem használtam többé papírt. Merthogy: 
  • nem ragad bele a muffin, csak várni kell 5-10 percet, amíg lehűl, és akkor szépen kicsúszik a formából (még az is, ami a papírból nagyon nehezen jött ki)
  • mivel nem ragad bele a muffin, így mosogatni sem olyan nehéz, bár ezt a feladatot kedves férjem általában leveszi a vállamról :)
  • sosincs olyan, hogy éppen elfogyott a papír
  • nem kell sakkozni, hogy beleférjen a 12 (vagy akárhány) darabos muffintepsibe, ha +1 van, akkor még egy formát megtöltök
De ezek kizárólag az én szubjektív, és számomra természetesen megfellebbezhetetlen érveim. :) Mindenesetre egy próbát megér, mert én sem hittem, hogy ennyire szeretni fogom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése