2013. március 9., szombat

Kávés-banános muffin


Nagyon szeretem a kávés ízt a süteményekben, és felbuzdulva azon, mennyire jól sikerült az előző kávés muffin próbálkozásom, újabb kísérletbe vágtam bele, aminek alapfeltevése: a kávé és a banán íze illik egymáshoz. Ez be is igazolódott, bár a bizonyítékokat már eltüntettük. :) De a közzétett recept alapján bármikor újra megismételhető a kísérlet. Dominánsabb kávés ízt sikerült elérni, mint az előző kávés muffinnál, de ez célom is volt, viszont szegény banánnak nagyon kell küzdenie, hogy az ő ízéből is érvényesüljön valami – ehhez az a trükk, hogy darabosra kell csak törni a banánt, így jobban koncentrálódik az íze, mint ha pépként teljesen egyenletesen szétkevernénk a tésztában.

Hozzávalók (kb. 25 db):

  • 20 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • fél kiskanál szódabikarbóna
  • 3 púpos evőkanál kávépor (én megint Tschibo őrölt, pörkölt kávét használtam)
  • 1 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1 dl olaj
  • 150 g natúr joghurt
  • 3-4 db banán (nagyobb banánokból elég 3 is, az enyémek elég kicsik voltak)
  • kb. 150 g tejcsoki és/vagy fehércsoki

Elkészítés:

a kész tészta
  1. Egy tálban elvegyítjük a lisztet a sütőporral, szódabikarbónával, kávéporral.
  2. Egy másik tálban felverjük a tojást, közben hozzáadogatjuk a cukrot, olajat, joghurtot.
  3. A banánt villával összetörjük, de nem kell tökéletesen pépesnek lennie, maradhat darabosabb, úgy jobban kiérződik majd az íze.
  4. Majd az összetört banánt kanállal belekeverjük a tojásos tálban levő masszába. Végül a lisztes keveréket is hozzákeverjük.
  5. Háromnegyedig töltjük a muffinformákat a masszával, és mindegyiknek a közepébe szúrunk fél kocka tej- vagy fehércsokit. Én a nagyobb részét tejcsokival csináltam, aztán jutott eszembe, hogy kipróbálhatnám a fehércsokit is, a kávés ízt amúgy sem baj megédesíteni kicsit. De bármilyen csoki is kerül bele, a lényeg, hogy ott legyen – nekem száraz lenne azért a muffin, ha semmilyen töltelék nem lenne benne, és a megolvadt csoki pont megfelel. :)
  6. Előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütjük. Miután kivettük, 10 percig hűlni hagyjuk, utána már szépen kivehető a formából.
sütésre készen


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése