2013. április 15., hétfő

Karamelles torta sütés nélkül


Receptkeresgélés közben belefutottam egyszer a Praktikák sok gyerekhez blogba, ott találtam egy nagyon
egyszerű tejkaramellkrém receptet. Mivel szeretem nagyon a karamellt, azonnal el is határoztam, hogy kipróbálom ezt a krémet, mégpedig úgy, hogy karamelles tortához használom fel. A tortaalap, amit hozzáképzeltem, nagyon egyszerű, darált keksz alapú, sütni nem is kell. Egyrészt így gyorsan elkészül, másrészt amúgy sem szeretem a piskótás tortákat, ezért mindent megteszek, hogy olyan tortalapokat találjak (ki), amiknek közük sincs a piskótához. :)

El is készült a karamelles torta, de ez volt az első olyan sütikísérletem, amit 4 alkalommal meg kellett ismételni, hogy végre elégedett legyek vele. :D Az ízével az is voltam, kezdettől fogva, az állagával viszont nehezen boldogultam, önmagában ugyanis nagyon folyik ez a karamellkrém (egy éjszakányi hűtőzés mit sem változtat a helyzeten). Tehát került bele még margarin és zselatin a szilárdításhoz, először túl kevés, akkor még mindig csordogált lefelé a szeleteléskor, aztán meg túl sok, amitől inkább karamellpuding jellege lett. De azért senki se bánta a sok kísérletezést. :) Ezennel pedig közzéteszem a végleges receptet.

Hozzávalók a tortaalaphoz:

  • 20 dkg margarin
  • 30 dkg darált háztartási keksz
  • 1,6 dl tej

tejkaramellkrém sűrített tejből

Hozzávalók a karamellkrémhez:

  • 2 tubus cukrozott, sűrített tej
  • 10 dkg margarin
  • kb. 0,8 dl vízben feloldott 3 kiskanálnyi zselatin

Csokimázhoz a tetejére:

  • 100 g tejcsoki
  • néhány evőkanál tejszín (én kb. 0,3 dl tejben vertem fel 1,5 evőkanál habport – ennél kevesebb már tényleg elveszett volna a mixeres tálban :D)

Elkészítés:

  1. Először elkészítjük a karamellkrémet, ez egy jó másfél órás folyamat, de magára lehet hagyni nyugodtan. Belinkelem az eredeti leírást a Praktikák sok gyerekhez blogról, mert ez alapján készítettem én is, nagyon részletesen le van írva minden: itt. Végeredményként a befőttesüvegben ott az áhított karamellkrém. Egy másik tálban folyékonyra olvasztjuk a margarint, és ezt is beleöntjük a befőttesüvegbe, jól összekavarjuk a karamellel. Majd a vízben jól elkevert zselatinnal is ugyanez történik. Ezután magára hagyjuk, hadd hűljön kicsit, míg készül a tortaalap.
  2. A tortaalaphoz szintén megolvasztjuk a margarint, majd beleszórjuk a darált kekszet. Jól összekeverjük, hozzáöntjük a tejet is (tej nélkül nagyon száraz, nem tapad össze elég jól). Végül veszünk egy tortaformát, beleszórjuk a masszát és jól lenyomkodjuk az aljára.
  3. A tortaalapra ezután ráöntjük a karamellkrémet, és hűtőbe tesszük legalább 4-5 órára.
  4. Amikor a karamellkrém már elég szilárd, akkor elkészítjük a csokimázat. Lényegében felolvasztjuk a csokit néhány evőkanál vízben, majd elkeverjük benne a tejszínt, és ezt öntjük rá a tortára. Ezután szintén hűtőbe tesszük, míg a csokimáz is meg nem szilárdul. Talán pár óra hossza is elég erre, de én általában napközben készítem a tortát, este ráöntöm a csokimázat, így másnap reggelig amúgyis hűtőben van. Tehát ez tipikusan azon sütik közé tartozik nálam, amiket előző nap készítek el, és akkor nem kell sietni semmivel, és biztos pihen is eleget a hűtőben. (A képen látható verzió sima olvasztott csokival készült, tejszín nélkül, de tejszínnel szerintem sokkal lágyabb és finomabb, mellesleg szebben el is simul a teteje.)
folyamatábra :)
Nekem a kedvenc tortáim közé tartozik, és bár összességében elég sok idő, míg elkészül, az idő nagy része pihentetés meg krémfőzés, maga az összeállítás nagyon gyorsan megvan. Mindenképp érdemes kipróbálni egyszer. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése