2013. április 21., vasárnap

Tojáslikőrös pohárkrém

két személyre tálalva :)

Különleges egy hétvége következett ismét, mert el tudtam szakadni kicsit a muffinoktól. :D De nem bántuk, mert ennek köszönhetően született meg ez a tojáslikőrös pohárkrém. Igazából ez egy nagyon egyszerűen összedobható pudingos édesség, de a pudingot kicsit különlegesebbé akartam tenni, és hát, pohárkrémet még úgyse csináltam sose. A hozzávalók mennyiségét azért csak zárójelben tüntettem fel, mert én így adagoltam, de ízléstől függően lehet sűrűbbre főzni a pudingot kevesebb tejjel, kevesebb tejszínt vagy cukrot tenni bele, elhagyni a mazsolát stb., mindenki kikísérletezheti ízlésének megfelelően. A mi háztartásunkban nem akadt alkalmas méretű üvegpohár, túl hosszúak és keskenyek, ezért inkább bögrébe töltöttem. 4 bögrét lehet megtölteni vele, ami alapján bátran állítható, hogy ez 4 személyre készített mennyiség, ugyanis elég édes ahhoz, hogy 1 bögrénél többet ne lehessen elfogyasztani belőle – mondom ezt ráadásul én, aki megkérdőjelezhetetlenül édesszájú vagyok. :)

Hozzávalók:

  • 1 csomag vaníliapuding (5 dl tejjel és 3 evőkanál cukorral megfőzve)
  • tojáslikőr (9 evőkanál)
  • tejszín (kb. 10 evőkanál)
  • mazsola (4 marék)
  • háztartási keksz, csoki
  • gyümölcscukor (2 kiskanál)

Elkészítés:

  1. Megfőzzük a pudingot, majd picit hűlni hagyjuk.
  2. Ezután belekeverjük a tojáslikőrt, tejszínt, mazsolát, és cukrozzuk, ha még kell (én még tettem bele 2 kiskanál gyümölcscukrot, ami szépen feloldódott benne még langyosan is, de ezt óvatosan kell adagolni, mert édesebb, mint a kristálycukor, úgyhogy érdemes gyakran kóstolni közben).
  3. Pohárba szedjük: felváltva 3-4 evőkanál krém, majd erre szórom a kézzel négy darabba törött háztartási kekszet, majd ismét krém, ismét keksz… A tetejébe szúrhatunk néhány kocka csokit – természetesen, a csoki ebből sem maradhatott ki. :D
  4. Majd hűtőbe vele, és néhány óra hűtés után fogyasztható.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése