2013. március 4., hétfő

Sárgadinnyés-mangós keksz


Az a jó a kekszekben, hogy kb. fél óra alatt összedobható a tésztájuk, aztán már csak ki kell sütni, és nagyon finomak frissen is meg még egy hét után is, ha jól záródó dobozban tároljuk. Ezúttal kifejezetten valami egzotikus kekszet szerettem volna készíteni, ehhez keresgéltem hozzávalókat a boltban, és a választás végül az aszalt sárgadinnyére és a mangóra esett. Az alaptésztában az arányokat picit megváltoztattam, csak kísérletképpen, de így hetek távlatából nem tűnik fel, hogy túl sok különbség lenne az előző kekszhez képest – talán ha egyszerre kóstolnám őket. Viszont értem már, miért kellett dalba foglalni a mangóízű fánkot :) (aki kevésbé volt Hupikék Törpikék rajongó gyerekkorában, mint én, annak tájékoztatásul, ez az a dal: katt!), mert most kóstoltam először a mangót, de nagyon megtetszett az íze. Kivételesen csokit sem tettem ebbe a kekszbe, gondolván, a sárgadinnye és a mangó elég édes lesz. Nem is változatnék legközelebb sem a recepten, talán csak duplára növelném az adagot, mert ebből csak 2 tepsi sült.

Hozzávalók:

  • 15 dkg margarin
  • 2 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 3 evőkanál vaníliaaroma (valószínűleg vaníliarúd belseje is jó, vaníliacukorból viszont túl sok kellene szerintem, hogy kiérződjön)
  • 25 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 100 g aszalt, cukrozott mangókocka
  • 100 g aszalt, cukrozott sárgadinnye

Elkészítés:

sütőre készen :)
  1. Felverjük a tojásokat, majd hozzákeverjük a margarint (puhán, de nem túl folyósan) és a cukrot. Hozzáadjuk a vaníliaaromát is.
  2. Külön tálban a lisztet elkeverjük a sütőporral, majd ezt is a többihez keverjük.
  3. Végül a kockára vágott sárgadinnyét és mangót is belekeverjük. A sárgadinnye nekem alapból kis kockákban volt, a mangó viszont nagyobb darabokban, azokon aprítottam kicsit.
  4. Sütőpapírral bélelt tepsibe kiskanál segítségével halmokat teszünk, kicsit lenyomkodhatjuk őket.
  5. Előmelegített sütőben 180 fokon 15-20 percig sütjük. Már 15 percnél ki lehet venni, én kb. 18 percél vettem ki őket, mert ropogósabban szeretem. 5 perc hűlés után már szépen ki tudtam szedegetni őket a tepsiből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése