2013. március 23., szombat

Szedres-kakaós muffin


Nem is számolom már, hanyadik fajta muffint alkottam meg ezen a hétvégén, de mi nem tudjuk megunni. :) A tésztamennyiséghez képest jó sok szeder miatt nagyon erősen érződik benne a gyümölcs. Persze, friss szedret az év elég rövid szakaszában lehet fellelni, ez is fagyasztottból készült. Emellett a tésztába is jó sok kakaót tettem, meg egy kis cherry-brandyt, hogy annak is legyen valami különleges íze. Ha lett volna a szedernek leve, abból is tettem volna a tésztába kicsit, de a fagyasztottnak nem nagyon volt. Azért így sem lehet rá panaszkodni. :) A tetejébe szurkált csoki most sem maradhatott el, finom krémmé olvadt a muffin belsejében, mire kivettem a sütőből. De akinek nem hiányzik a csoki, elhagyhatja, anélkül sem lesz száraz a muffin a sok szeder miatt.

Hozzávalók (kb. 27 db):

  • 20 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • fél kiskanál szódabikarbóna
  • 10 evőkanál kakaó
  • 1 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 0,8 dl olaj
  • 150 g natúr joghurt
  • 2 evőkanál cherry-brandy (vagy hasonló aroma)
  • 450 g szeder
  • 100 g tejcsoki

Elkészítés:

  1. A tojást felverjük a cukorral, majd hozzáadjuk az olajat, a joghurtot és a cherry-brandyt is.
  2. Egy másik tálban a száraz hozzávalókat is elkeverjük: lisztet, sütőport, szódabikarbónát, kakaót.
  3. Végül a lisztes keveréket is beleszórjuk a masszába, jól összekeverjük, majd a szedret is beleöntjük, és elkeverjük azt is.
  4. Muffinformákba szedjük a masszát. Túlságosan nem dagad meg, de azért ne legyen csurig töltve, én a 3/4-énél kicsit többet tettem bele. Végül mindegyiknek a közepébe szúrtam fél kocka csokit.
  5. Előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütjük. Majd 10-15 percig hagyjuk hűlni, ennyi idő alatt szilárdul meg annyira, hogy szépen ki lehessen venni. 
kész... türelmetlenül várjuk, hogy hűljön :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése