2013. július 12., péntek

Erdei gyümölcsös joghurtkocka

Nagyon joghurtos, nagyon málnás, nagyon áfonyás és én nagyon szeretem. És mivel egyáltalán nem gej vagy tömény édesség, nagyon hamar fogy. :) A joghurt kötelező elem, mint a nevéből is kikövetkeztethető, a gyümölcsök viszont ízlés szerint variálhatók. Torta alakban is elkészíthető, nekem most csak téglalap alakú tepsim volt, ami megfelel méretben és mélységben, ezért lett joghurtkocka. És természetesen nálunk kekszes alapja van ennek is. :)

Hozzávalók:


  • 1 kg natúr joghurt
  • 4 evőkanál zselatin (ez kb. 1 teljes tasaknak felel meg, picivel kevesebb csak)
  • 20 evőkanál cukor (vagy 10 evőkanál gyümölcscukor)
  • 3 dl tejszín
  • kb. 600 g gyümölcs

Hozzávalók a kekszes alaphoz:


  • 20 dkg margarin
  • 25 dkg darált keksz
  • csipet só
  • 8 dkg kakaó
  • 6 evőkanál rum
  • 1 dl tej

Elkészítés:


  1. A kekszes alaphoz felolvasztjuk a margarint, majd belekeverjük a többi hozzávalók. Lesimítjuk az egészet egy tál (vagy tortaforma) aljára. Sütőpapírt tehetünk alá, hogy biztos ne ragadjon oda, én nem tettem, és fel lehet szedni óvatosan úgy is leragadásmentesen.
  2. A joghurtot, a cukrot és a zselatint összekeverjük, tűz fölött melegítjük, de csak addig, amíg rottyan egyet, semmiképp ne forraljuk! Tűzről levéve hűlni hagyjuk, hideg vízbe is áztathatjuk, hogy ez gyorsabban menjen.
  3. Belekeverjük a tejszínt, majd a gyümölcsöket. Ráöntjük a kekszalapra, és hűtőbe vele! (Nem kell megijedni, hogy ekkor még folyékony, a zselatintól tökéletesen meg fog dermedni.)
  4. Kb. 4 óra hűtés után már szeletelhető is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése