2013. augusztus 8., csütörtök

Extravagáns hekkfilé

A múltkori paradicsomos-mozarellás halfilé után ismét rádöbbentem, hogy én nagyon szeretem a halat, főként különlegesen fűszerezve. A fokhagymás-tejfölös, kukoricás, fetasajtos, mozarellás kissé hosszú jelző lett volna, így rövidítettem extravagánsra, mivel nálam ez annak számít, meg hát olyan jól is hangzik, máris mesterszakácsnak érzem magam. :D És ha úgy számítjuk a mesterszakácsságot, hogy minél rövidebb idő alatt, minél egyszerűbben elkészíthető, ugyanakkor nagyon finom és különleges étel legyen az eredmény, akkor úgy érzem, egész jó úton járok. :)
Ezúttal hekkfilét használtam, annak alapból van egy sajátos íze, de persze bármilyen más halfilével is elkészíthető. Kedvenc fűszereim, az oregano és a bazsalikom most sem hiányzik, s nem is takarékoskodtam velük. :D

Hozzávalók:

  • kb. 80 dkg filézett hekk (ha fagyasztottat veszünk, akkor 1 kg-os kiszerelést érdemes venni, mert miután a jég elolvad, kb. 80 dkg marad a halból :D)
  • 200-250 g kukorica
  • kb. 400 g tejföl
  • 1 késhegynyi fehérbors
  • 3 evőkanál fokhagymakrém
  • oregano
  • bazsalikom
  • kb. 125 g mozarella + kevés feta sajt


Elkészítés:

  1. Kimargarinozott tepsibe fektetjük a halszeleteket, megszórjuk őket oreganóval.
  2. Egyenletes rászórjuk a kukoricát.
  3. A tejfölt összekeverjük a fokhagymakrémmel, fehérborssal, bazsalikommal, majd ezt rákenjük a kukoricás halszeletekre (óvatosan, hogy a kukorica azért nagyjából alul maradjon).
  4. A sajtokat vékony szeletekre vágjuk, befedjük vele a halat – én a tepsi egyik felét mozarellával, másik felét fetasajttal fedtem be. A mozarella tetejére még egy kis oragánót szórhatunk.
  5. 25-30 percig sütjük közepes lángon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése