2013. június 21., péntek

Az én nagyon egyszerű Túró Rudi tortám

Nagy rajongói vagyunk a Túró Rudinak, és kb. 1 éve találtam egy nagyon jó receptet hozzá a nosalty-n. Nem mondom, hogy pont olyan, mint az eredeti Pöttyös, de azért hasonlít, és mi szeretjük nagyon. Nyári, meleg időben különösen gyakran csináltam Túró Rudi golyókat, a hűtőből kivéve bármilyen hideget jólesik ilyenkor megenni, hát még ilyet. :D Gondoltam egyet, és tortakrémként is felhasználtam a Túró Rudi golyók alapanyagát. Nagyon egyszerű, de nagyon finom (ezt a kombinációt mennyire szeretem :D) torta kerekedett belőle. A tésztája ezúttal sem piskóta, hanem keksz alapú, sütni sem kell – pont ugyanaz, amit a karamelles tortához is használtam.

Hozzávalók a tortaalaphoz:

  • 20 dkg margarin
  • 30 dkg darált háztartási keksz
  • 1,6 dl tej

Túró Rudi krémhez:

  • 50 dkg túró
  • 6 evőkanál méz
  • 6 evőkanál darált keksz

Csokimázhoz a tetejére:

  • 100 g tejcsoki
  • néhány evőkanál tejszín

Elkészítés:

  1. A tortaalaphoz megolvasztjuk a margarint, majd beleszórjuk a darált kekszet. Jól összekeverjük, hozzáöntjük a tejet is (tej nélkül nagyon száraz, nem tapad össze elég jól). Végül veszünk egy tortaformát, beleszórjuk a masszát és jól lenyomkodjuk az aljára.
  2. A krémhez a túrót összetörjük, jól elkeverjük benne a mézet és a darált kekszet. És igen, ennyi, kész a tortakrém. :)
  3. A tortaalapra ezután rákenjük a Túró Rudi krémet, egyenesre simítjuk, és hűtőbe tesszük néhány órára.
  4. A néhány órás hűtés után elkészítjük a csokimázat. Lényegében felolvasztjuk a csokit néhány evőkanál vízben, majd elkeverjük benne a tejszínt, és ezt öntjük rá a tortára. Én kb. 0,3 dl tejben vertem fel 1,5 evőkanál habport – nagy teljesítmény volt ennyire keveset felverni, de sajnos más formában nem szeretjük a tejszínhabot, úgyhogy felesleges volt több, mint az a néhány kanál, ami ide kell. Viszont a csokimáz olyan finom lágy lesz tőle, hogy mindig teszek bele.
  5. Ezután szintén hűtőbe tesszük, míg a csokimáz is meg nem szilárdul. Akár egész éjszaka is pihenhet, ha előre készítjük a másnapi vendégvárásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése