2013. június 9., vasárnap

Meggyes-brandys cookie

Néhányszor kísérleteztem már a meggy és a brandy ízével kekszben, variáltam a tészta összetételét: egyszer ilyen margarin-liszt arány, máskor amolyan, van benne tojás, nincs benne tojás, van benne joghurt meg nincs… Végül arra jöttem rá, hogy az a legfinomabb cookie tészta, amit eddig is csináltam (lásd: fehércsokis-vörös áfonyás és kakaós-mandulás cookie receptek), így maradtam ennél, ezúttal sem okozott csalódást. :)

Hozzávalók (kb. 3 tepsihez):

  • 30 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliacukor
  • 1 tojás
  • 35 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • egy csipet só
  • 7 dkg kakaópor
  • 30 dkg magozott meggy
  • 5 evőkanál cherry-brandy aroma (ez egy kis aromás üvegnyi)

Elkészítés:

  1. Felverjük a puhára olvasztott margarint a cukorral és vaníliacukorral, majd hozzáadjuk a tojást és a brandy aromát is.
  2. A lisztet egy másik tálban elkeverjük a sütőporral, egy csipet sóval és a kakaóporral. Majd az egészet belekeverjük a folyékony masszába.
  3. Végül belekeverjük a meggyet is.
  4. Sütőpapírra kiskanállal halmokat pakolunk, egymástól néhány centire.
  5. Előmelegített sütőben 180 fokon 20-25 percig sütjük. Ha 20 percig sül, akkor puhább marad, aki ropogósabban szereti, az hagyja benn 25 percig.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése